24. august 2015

Har du $525.000

eller kr 4.309.252,50 (dagens kurs) å bruke på 1 uke?  Eller rettere sagt; vil du bruke så mye penger på meg? Da kan jeg fortelle med en gang hva jeg vil!

Jeg vil ta med meg 11 av mine nærmeste og drar på et cruise lang vår vakre kyst. Om noen av mine nærmeste vil være med da...


Den vakre yachten kan leies for den nevnte "nette sum" og skjønnheten ligger for tiden i Ålesund.
Bare for å ha sagt det; jeg vil selvfølgelig ha "master cabin"!


Jeg har lånt noen bilder fra Yacht Charter Fleet og laget en kollasje av "Positive Carry". På nettsiden finner du flere opplysninger og bilder.


Drømmer og fantasier!
Det er nok ingen som spanderer dette på meg. Og jeg er ikke så sikker på at jeg ville hatt så god samvittighet under et slikt luksuscruise. Tenk på hvor mye annet disse pengene kunne vært brukt på!

Når vi snakker om båter og cruise; jeg tror jeg ville ha trivdes like godt ombord på seilskuta "Auno". Tror? Jeg vet! For jeg har vært på tur med "Auno" og nøt hvert minutt ombord. Ikke i Karibien eller Middelhavet, men på ettermiddags- og kveldstur på Romsdalsfjorden. "Auno" er hjemmehørende på Vestnes og har deltatt flere ganger i The Tall Ships Races.  Bygd i Hardanger i 1943, er 54 fot (16,7 meter) + klyverbom, bredden er 4,8 meter og ombord er det køyeplass til 12. Mannskap kan leies, men her trengs det ikke 19 som på "Positive Carry".


I kveld seilte Auno forbi Casa Randi. Jeg var snar til å finne kamera for å fange seilskuta i det fantastiske lyset i "blåtimen". Ikke bare var det et fantastisk lys, men fortsatt flott temperatur etter en nydelig sommerdag. Hele 22 grader klokken 20.


Du må gjerne ta en titt på nettsiden til Auno her.

Og når du leser mer om "Auno", kan jeg fortsette å drømme om båtturer!



1 kommentar:

  1. Som tur är så är det gratis att drömma :)

    //Bertil

    SvarSlett

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar.
Om du velger "Anonym" som identitet; gi gjerne et lite hint om hvem du er.
Takk for besøket og velkommen tilbake!