6. august 2015

StrÅLESUND

I dag har jeg vært i Ålesund. Byen i mitt hjerte. I strålende sommervær og da blir selvfølgelig navnet StrÅlesund.

Spiste lunsj sammen med ei venninne og ruslet gatelangs.  Eller kanskje "sjølangs" er mer korrekt.

For at mine venner rundt omkring i verden skal få se hvor flott det kan være i Ålesund, legger jeg ut noen bilder her på bloggen. Det er ikke alle venner som er på Facebook. Alle bildene er tatt med mobilkamera, uredigert og ubehandlet.







 


Avsluttet byturen med årets første softis med nøtter og krokan. Blodsukkeret steg prompte, men smaken var verdt ubehaget. Mektig og godt! Det blir sikkert årets siste softis også, men jeg er fornøyd med en i året. Og da så...


4 kommentarer:

  1. Så flotte bilder du har tatt av byen. Ikke farlig når mobilbildene blir av slik kvalitet. Fortsett å kose deg i "sommervarmen". Hilsen fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Liv. Det er jo ikke vanskelig å ta flotte bilder av den flotte byen vår, selv med mobilkamera. Men neste gang jeg skal til byen, tar jeg med skikkelig kamera. Sommerværet kom endelig tilbake i middagstiden. Håper på sommer i august, det har ikke vært så mye av det slaget hittil. God helg!

      Slett
  2. Kjempekoselig by Ålesund, jeg fikk for lite tid her på reisen i distriktet, og reiser gjerne tilbake. Planla å ende årets Hurtigrutetur her, men det ble så dum ankomsttid så jeg valgte Trondheim. Men greit å ha noe tilgode også. Fine bilder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Forstår at dere valgte Tr.heim som ankomst, for det er ikke kjekt å ankomme som turist ved midnatt. Som du sier Eva; greit å ha noe tilgode! God helg til deg.

      Slett

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar.
Om du velger "Anonym" som identitet; gi gjerne et lite hint om hvem du er.
Takk for besøket og velkommen tilbake!