9. september 2015

Livet er herlig

i Palmeland!

Vel og merke har det vært noen dager med kraftig nedbør, men i dag har solen glitret.
Mandag var vel verste nedbørsdagen. Gater og veier sto under vann og ble stengt.  I kanalen i Albir har jeg aldri sett vann tidligere, selv om jeg har vært her til alle årstider. Havet ble brunt og det var rett ufyselig.  Bildene ble tatt med mobilkamera gjennom bilvindu, derfor litt "våte".

Jeg fikk være med venner på biltur til Benidorm og fikk se resultatet av uværet. Heldigvis hadde uværet stort sett gjort fra seg da vi kom dit. Her er noen bilder fra Benidorm som jeg har lånt fra en FB-side.



Noen moret seg i uværet og jeg regner med at dette er en engelskmann som testet luftmadrassen på vei hjem fra stranden.


Det er godt å komme tilbake til Albir. Kose seg utendørs, treffe venner og nyte gode måltider.
Problemet med å sitte ute når det er høy luftfuktighet for min del er myggen! I år som i fjor og nesten alle år før der; myggen elsker meg. Derfor hadde jeg også med myggnett hjemmefra og festet på soveromsdøren. Jeg må jo ha åpen dør om natten, ellers blir det for varmt.


I går kveld var jeg ute med gode venner. Først middag på restaurant, deretter hageselskap til langt på natt. Jeg hadde glemt å smøre meg mot myggen, så den forsynte seg kraftig av mitt blod i fløyelsnatten! Heldigvis har jeg god krem som stiller kløen, men heretter skal myggmiddel påføres før jeg går ut om kveldene.

Jeg har spist B-vitaminer og hvitløkstabletter i 2 måneder for å forebygge myggstikk, men nå begynner jeg å lure på om den spanske myggen gir blaffen i norske myggråd...

I morgen reiser jeg på noen dagers utflukt til en vakker plass her i Palmeland.  I reisevesken er selvfølgelig badetøy!

 

Regner med at det blir et blogginnlegg eller to fra utflukten min, så velkommen tilbake!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar.
Om du velger "Anonym" som identitet; gi gjerne et lite hint om hvem du er.
Takk for besøket og velkommen tilbake!